חג השבועות בפתח, ופרט לגבינות, אותן אנו צורכים ללא הכרה במהלך ימי החג, ראוי לציין כי החג מסמל את תחילת עונת הקיץ הלוהטת. ומה מסמל הקיץ עבור הישראלי הממוצע? ים, שמש, הרבה לחות, חיוכים, בילויים וחום אימים שגורם לכולם לברוח ישירות אל המזגן.

סיון קידר | | 31/8/2018

אכן, העונה החמה בארץ הקודש מציפה אותנו בשמחה וברצון להתעורר מתרדמת החורף, אבל חם... כל כך חם!!!! אז שתו כוס מים והירגעו, כי אשדוד בתפריט מצאה עבורכם טיפים לצינון הגוף בדרך טבעית, בריאה, טעימה ומרעננת במיוחד, ברוח הרפואה הסינית.

טמפרטורת המזון המומלצת לעונת הקיץ היא טמפרטורת החדר. מזון ושתייה קרים עלולים להחליש את מערכת העיכול.

בימות הקיץ החמים מומלץ לאכול מזון טרי או מזון שעבר בישול קצר על אש חזקה, המסייע לצינון הגוף. בישול ארוך מתאים יותר לעונות הסתיו והחורף.

 את המינרלים שהגוף איבד בזיעה ניתן להחזיר אל הגוף באמצעות אכילת ירקות עליים (חסה, כרוב, תרד...) ודגנים מונבטים.

אכילת עלים רעננים של ירקות אדמה (סלק, צנון, צנונית...) מומלצת לעונת הקיץ (השורשים מומלצים לעונת החורף).

לצינון הגוף מומלץ לצרוך במידה פירות עשירים בנוזלים (אבטיח, מלון, אפרסק, ענבים...), יש לקחת בחשבון את כמות הסוכר הגבוהה המצויה בפירות אלו..

לוויסות טמפרטורת הגוף מומלץ לשלב במתינות בארוחה מעט פלפל שחור או לבן, קליפת קינמון, ג'ינג'ר מיובש, פלפלים ירוקים ואדומים.

העדיפו לתבל את המזון במזונות בעלי מתקתקות וחריפות טבעית (מתוק- שקדים, בננה, תירס, אגוזים, דובדבנים, מעט דבש... חריף- בצל ירוק, כוסברה, נענע, פטרוזיליה, שום, צנון, בזיליקום, אספרגוס, עירית, שומר, פטרוזיליה...)

 

המעיטו במאכלים, שזמן העיכול שלהם ארוך (בשר, ביצים, כמות גדולה של קטניות ודגנים מלאים). אלו עלולים לגרום לתחושת כובד, עייפות ועצלות.

המעיטו באכילת מאכלים מלוחים, חמוצים או חריפים, המחממים את הגוף.

הרבו בשתיית מים.

בברכת חג שבועות שמח וקייצי...

תגובות... בתחתית העמוד!