אתם בחרתם

מנות הדגל באשדוד

אשדוד, כבר מזמן הוכתרה כפנינה קולינרית, לא רק בגלל הקרבה לים והקשרים עם הדייגים בעיר, אלא בגלל החזון הגדול שיש לצעירים על סצנת הבילויים והאוכל באשדוד.

העולם של עלמא

מקום בילוי, בר ואוכל

קובה באמצע רחוב יונה הנביא

מסעדת אנדיב חוגגת פסח טעים וכשר

מלון ווסט אשדוד מזמין אתכם לארוחת גורמה בחג הפסח, לצפייה בתפריט לחצו כאן!

גיא פרץ מסכם 25

ומכין לכם חלומות יווניים

ראיון חגיגי עם אחד השפים העסוקים בישראל

הג'וב האיטלקי

מסעדת "החוף" מארחת בגאון את "האיטלקי בחוף"

התפוח לא נופל רחוק מהעץ

הבראנץ' היווני של אנדיב

אתמול(חמישי) המנכ״ל הנכנס של מלון ווסט אשדוד, יניב אדיבי, השיק לראשונה את ארוחת הבראנץ׳ המפנקת במסעדת ׳אנדיב׳! כל המי ומי חגגו בפסטיבל טעמים יווניים והרימו לחיים! יאסו! אם בא לכם, גם אתם יכולים!

דג הזהב של אלירן מורד

אלירן מורד מגשים חלום במסעדת הדגל בני הדייג

מה המשאלה שלך?

מכרה זהב ברחוב רוגוזין

סניף חדש של גולדות בעיר- הבטחה גדולה לאוכל רחוב באשדוד

אחד למען כולם, כולם למען אחד

מסעדת ארמיס מתרגמת את סיפור שלושת המוסקטרים

יום שלישי   28/05/2013

הפעם בפגישה אחד על אחד- יניב טל, איש עסקים ומסעדן, הבעלים של רשת ליון/סיון קידר

הפעם בפגישה אחד על אחד- יניב טל, איש עסקים ומסעדן, הבעלים של רשת ליון, יחד עם אבי עזרן ושמשון איטח, אשר הספיקו לעשות חיל בעיר אשדוד בתחום הבליינות והמסעדנות. חברות ארוכת שנים בין השלושה הולידה לא מעט עסקים ופרויקטים מצליחים, מוכרים ומוערכים בעיר אשדוד.
הפעם בפגישה אחד על אחד- יניב טל, איש עסקים ומסעדן, הבעלים של רשת ליון/סיון קידר | מגזין אשדוד בתפריט | פורסם: 28/05/2013

יניב בן 40, נשוי ואב ל- 4 ילדים. במשרדו תלויים על הקירות תמונות ילדיו ותמונות רבנים. בשנים האחרונות יניב במגמת התחזקות יחד עם משפחתו וחבריו הנ"ל. "אין אירוע אחד שגרם לי להתחזק" הוא מספר, "עם הזמן קיבלתי בדת תשובות אמיתיות להרבה שאלות שהיו לי ושעדיין יש לי. אני בעצם הגעתי להודאה שיש גורם שמניע את העולם, וההודאה הזו מביאה אותי גם להודות על כל הקיים". לבליינים הוותיקים בעיר מוכר יניב מחיי הלילה של סוף שנות ה- 90, כשמאחוריו קירות עמוסים אורות ומשקאות וברקע מוסיקה רועשת ואוירה לילית דינאמית. אכן הרבה מים זרמו בנהר.

יניב-טל---ליון 

(הבעלים יניב טל - קפה ליון אשדוד)

הכול התחיל בשנת 1997. עד אז השתכרו יניב, אבי ושמשון מספר שנים כפיקולו, שוטפי כלים, ברמנים ואחראים במסעדות וברים שונים. אך עם הזמן חשו שמבעבעת בהם פנטזיה שראויה להתממש, ופתחו את ה"מייז", המגה בר הראשון בעיר אשדוד, אשר הביא בליינים רבים גם מחוץ לה. יניב מספר "היינו בני 23, 3 ילדים עם חלום. היינו חיות טרף מבחינת לילה. אז החלטנו לקחת הלוואות והלכנו על זה". המייז היה הצלחה מסחררת עד למכירתה לאחר 5 שנים. הבר הכניס בעיר קו לילה רענן ומודרני, בעיקר בזכות ההופעות שהובאו אליו. בין האומנים שהופיעו נכללים צ'ופי, להקת אינדיגו ועוד רבים אחרים.

באותה התקופה רכשו השלושה עוגות ומתוקים מחברת "לה ליונז", ועם הזמן הם פתחו יחד עם הבעלים של החברה מפעל לייצור עוגות ומתוקים בבית שמש. באפריל 2000 הרימו קו שיווק "לה ליונז בע"מ", ומאוחר יותר קנו את חלקו של השותף. במפעל עבדו 13 עובדים, ו"לה ליונז בע"מ" התפשטה על פני 150 נקודות חלוקה. העתיד היה נראה מבטיח, אך גל הפיגועים שפקד את המדינה יחד עם כניסת היורו לשוק פגעו בעסק משמעותית.

עד אז היה סניף אחד ל"לה ליונז בע"מ"- סניף הפורום. "נורא רצינו לצאת עם זכיינות" מספר יניב, "אבל בכל פעם צץ לנו פרויקט אחר, שהמוכר מביניהם הוא  מסעדת "קמפיו" שהוקמה בשנת 2003. היא עבדה 6 שנים, כש- 5 מתוכן היא הצליחה מאוד, ובשנה האחרונה היא הפכה לכשרה, והרגשנו שהמסעדה מיצתה את מלוא הפוטנציאל שלה".

בשנת 2005 נפתח סניף נוסף של "לה ליונז" בקניון הסיטי, בתחילת 2006 נפתח סניף הדגל במתחם הסטאר סנטר, ולקראת שנת 2007 קיבלו יניב, אבי ושמשון הצעה להשקיע בבר מבלי להיות פעילים בעסק. יניב מספר, "בר "אדריאנה" נפתח למעשה על מנת ליצור לקהל האשדודי את הבילוי האולטימטיבי לכל שעות היממה. הרעיון היה ליצור מעגל בילויים, שיאפשר לנו להביא אלינו את הלקוחות בכל שעות היממה, וזה עבד. בבוקר לקוח שתה קפה בלה- ליונז, בצהריים אכל בקמפיו, ובערב הגיע לאדריאנה". אך עד מהרה מצאו עצמם השלושה חיים חיי לילה מלאים, מאחר ועקב חילוקי דעות התפרקה השותפות והם מצאו עצמם מתפעלים את המקום ערב ערב. "ראינו את עצמנו נשאבים שוב לחיי הלילה, שהיה פחות רלוונטי מבחינתנו, "לה ליונז" שוב נתקלה במחסומים שמנעו ממנה להתפתח, ולבסוף המקום נמכר בסוף שנת 2012 לאחר 5 שנים מוצלחות".

בתי-קפה-באשדוד

עוד בשנת 2010 חברו השלושה לחברת "The way", חברת מיתוג, שבראשה עומד יורם אלרואי, יועץ אסטרטגי, במטרה להעניק להם יעוץ מקצועי בנוגע למצב השוק. "נושא הזכיינות בלה ליונז לא ירד מהפרק, והחלטנו לצאת במהלך יקר ומסוכן. החברה בדקה את העסק בציציות לאורך מספר חודשים, והסיקה לגביו מסקנות, שאת חלקן כאב לנו לשמוע. לבסוף הוחלט על שינוי מיתוג העסק, שכלל בניית שפה גראפית חדשה, שינוי צבעים ולוגו ושינוי שם החברה מ"לה ליונז", שמשמעותו הוא בחורה מהעיר ליון, ל"ליון".

באותה שנה חבר אל השלושה שותף עסקי מוכר לא פחות בעיר, בבי פרחן, אשר מטרתם יחד הייתה למנף את ליון. בד בבד ניסו למצוא את הנוסחה המדויקת והמאוזנת לשילוב בין קונדיטוריה צרפתית עם ארוחה ישראלית. יניב מודה שההתחלה הייתה קשה. הם ערכו מבחני טעימות, ונסעו עד לצרפת על מנת לבחון מאפים ולחמים, ולאחר פיתוחי מזון שונים נפתח סניף הדגל החדש במתחם גן העיר במרץ 2012.

אז מה התוכניות לשנת 2013?

"אנחנו מוכנים להגשים חלום של 15 שנים, ואנחנו יוצאים לזכיינות. כבר יש לנו הסכם זכיינות מוכן, סניף בקדימה יפתח ב"ה בעוד חצי שנה, ויש סניף עתידי ברחובות. את סניף הפורום מכרנו לזכיין קטן והתמקדנו. היום המטרה היא להרחיב את הרשת לא בבעלותנו."

שמעתי שאבי פתח בר קטן בעיר...

"אבי פתח בר שנקרא "חברים", וכשמו כן הוא, מקום אינטימי ונעים, שלמעשה בא להגשים מאווים פנימיים ותחביבים, שחייבים לטפח".

מה תשמח לראות בעיר אשדוד?

"ראשית, הלוואי שנזכה לראות אהבת חינם, ומעבר לכך, שהעיר כולה תתפתח מבחינה קולינארית, ושהגורמים הרלוונטיים, בעלי הכוח יוכלו לעזור לנו, היזמים המקומיים, להרחיב את ענף המזון והקולינריה בעיר, ולהוציא לפועל את כל הפוטנציאל הרב שקיים כאן, מה שיביא לקידום העיר והתיירות בה".

בתי קפה מומלצים באשדוד